STATUTUL FEMEII ANTREPRENOR - Ghid de orientare profesionala in jungla misoginismului

Barbatii obisnuiesc sa spuna ca a fi femeie este un mare atu in viata. “Femeile obtin mai usor ceea ce-si doresc prin farmecul innascut”, sustin ei.

Daca ar fi insa intrebate, femeile ar fi, majoritatea, de alta parere. Uneori statutul de femeie intr-o lume a barbatilor, cum inca sunt in prezent multe domenii, este un mare inconvenient.

Din pacate, mediul de afaceri inca mai este considerat de o parte a societatii un apanaj al barbatilor. De aceea, femeile care intra in acest “anturaj” trebuie sa fie pregatite sa faca fata cu succes prejudecatilor, uneori chiar misoginismului care a supravietuit si s-a strecurat impreuna cu noi in secolul XXI.

Iata deci la ce situatii e cazul sa va asteptati si cum sa reactionati fara ca afacerea voastra sa aiba de suferit.

Afacerile se incheie, prin excelenta, prin negocieri fata in fata. Felul in care sa prezentati la o intalnire de afaceri cu un potential partener poate decide daca si cum veti semna contractual de parteneriat.

De aceea, este foarte important sa aveti in vedere micile detalii care alcatuiesc impresia generala care duce, finalmente, la contractul mult-dorit.

  1. LOCUL INTALNIRII

Optati pentru un loc de intalnire neutru: biroul companiei dumneavoastra sau al companiei potentialului partener ori un loc public sobru si linistit, care sa va permita sa purtati o conversatie civilizata, sa va auziti perfect si sa nu vi se distraga atentia prin agitatia sau zgomotul din jur. Evitati locuri care v-ar putea pune intr-o postura delicata in calitate de femeie precum localuri care au striptease in program sau chelnerite care servesc clientii in costume de baie etc. Astfel de locuri sunt dedicate barbatilor care au inclinatia de a privi femeia ca pe un obiect sexual si nu va doriti sa fiti asociata cu o astfel de imagine misogina.

  1. TINUTA VESTIMENTARA

Imbracati-va corect. O femeie cu o vestimentatie sobra inspira incredere si respect, cele mai importante ingrediente de care are nevoie o femeie de afaceri stapana pe sine si profesionista. Puneti-va in locul potentialului partener cu care va intalniti, privindu-va in oglinda si intrebati-va daca dumneavoastra, la modul sincer, ati da pe mana unei straine bugetul proiectului ce va fi pus in discutie la intalnirea de afaceri. Veti reusi astfel sa va raspundeti obiectiv la intrebarea daca tinuta dumneavoastra inspira incredere si profesionalism. Nu abuzati de un decolteu generos, nu purtati fuste exagerat de scurte sau stramte, insa nici nu trebuie sa cadeti in cealalta extrema si sa va ascundeti farmecul feminine sub haine care va dezavantajeaza. O femeie imbracata intr-un sacou si o fusta business cu un pantof elegant cu toc sau cu o cravata masculina bine aleasa si pusa in valoare va arata suficient de fermecatoare si, totodata, demna de incredere. 

  1. PARUL

Gasiti modalitatea de a va strange parul intr-un mod elegant si feminin totodata. Buclele prea rebele, bretonul peste ochi, care va impiedica sa va priviti deschis in ochi partenerul de negociere, parul neingrijit vor face o impresie generala nefavorabila, care va sabota increderea interlocutorului in dumneavoastra si-I va distrage atentia de la ideile de business pe care le propuneti, oricat de genial ar fi ele.

  1. ATITUDINEA

Poate sunteti o femeie extrem de frumoasa si senzuala. Iar daca sunteti si foarte tanara, va va fi greu sa faceti barbatul din fata dumneavoastra sa va ia in serios. In loc de un contract s-ar putea sa va alegeti cu o invitatie intr-un loc mai intim… Aceste magulitoare calitati din viata personala se pot transforma brusc, dupa cum veti putea constata, in inconveniente intr-o intalnire de business. De aceea, trebuie sa compensati prin atitudine ceea ce va tradeaza prin infatisare. Inca de la prima strangere de mana veti avea ocazia sa constatati ca interlocutorul va va dezbraca din priviri, iar zambetul protocolar va deveni unul mult mai indraznet si deloc politicos. Veti avea ocazia sa-i taiati “elanul” de la inceput printr-o strangere de mana ferma in care veti evita sa va lasati mana sarutata, mentinand-o ferm la nivelul pozitiei egale din momentul in care vi le-ati strans reciproc pentru prezentare. Daca e inteligent, interlocutorul va intelege ca ii sugerati sa va ia in serios sis a va trateze de pe pozitii de egalitate. Daca va face complimente exagerate (“Sunteti absolut rapitoare” sau “Nu ma asteptam sa fiti atat de sexi” sau “Ce tanara sunteti!”, “Mi-e greu sa ma concentrez la lucruri serioase in prezenta unei frumuseti ca dumneavoastra”…), care va scot in evidenta calitatile fizice in detrimentul inteligentei si profesionalismului dumneavoastra, cautati sa-i raspundeti cu aceeasi moneda: “Nici dumneavoastra nu aratati rau. Sa speram ca nu ne vom dezamagi reciproc nici in ceea ce priveste capacitatile antreprenoriale”. Prin acest raspuns, va veti repozitiona pe picior de egalitate cu interlocutorul, acolo unde va e locul si unde trebuie sa ramaneti pana la finalul intalnirii.

  1. PREGATIREA DETALIATA A INTALNIRII

Veti pastra pozitia de egalitate castigate cu greu doar cu conditia sa mergeti la Ia intalnire foarte bine pregatita. Munciti cu multa hotarare inainte de intalnire. Documentati-va bine asupra afacerii, asupra companiei potentialului partener, asupra perspectivelor colaborarii pe care o vizati. Intuiti intrebarile pe care vi le-ar putea pune si pregatiti raspunsul astfel incat sa nu va surprinda nepregatita. Mergeti la intalnire cu un plan de afaceri bine pus la punct. Pregatiti materiale de prezentare a companiei dumneavoastra pe care sa i le inmanati impreuna cu cartea dumneavoastra de vizita inca de la inceputul intalnirii. Cel mai probabil si interlocutorul dumneavoastra a cules informatii despre dumneavoastra si compania pe care o reprezentati, venind cu “temele” facute la intalnire, insa e bines a faceti o excelenta impresie inca de la inceput. In plus, nu uitati ca in materialele de prezentate pregatite sub directul dumneavoastra control, veti avea prilejul sa scoateti in evident calitatile forte ale companiei si afacerii dumneavoastra, punctand exact ceea ce considerate important si atractiv pentru potentialii parteneri.